Araç Değer Kaybı Nasıl Alınır?

1-) Değer Kaybının Belirlenmesi

Aracınız hasar gördükten sonra uğradığı değer kaybı hasar uzmanlarımız tarafından yaklaşık olarak tespit edilip tarafınıza bilgi verilir.

Konusunda uzman avukatlarımız adına “aracın plakası ve değer kaybının tahsili ile sınırlı” olmak üzere vereceğiniz avukatlık vekaletnamesiyle birlikte işlemleriniz başlatılır. (Vekaletname için tıklayınız)

Aracın değer kaybını ödemesi için sigorta şirketine vekaleten ihtar çekilerek, değer kaybını ödemesi istenir. Sigorta şirketi kısmi ödeme yapar ve/veya ödeme yapmaz ise süreç devam eder.

Sigorta şirketi tarafından kısmen ödenen ve/veya ödenmeyen alacağın tahsili için hukuki prosedür, vekaletname verdiğiniz uzman avukatlarımız tarafından başlatılır ve sonuçlandırılır.
Kasko Araç Değer Kaybını Karşılar mı?

Kaza nedeniyle araç değer kaybına uğrayan araç tek olmayabilir. Kazada sorumluluğu bulunan kişilerin aracında da değer kaybı meydana gelebilir. Ancak trafik sigortası tek bir kişinin araç değer kaybını karşılar, bu kişi kazada sorumluluğu bulunmayan veya sorumluluk oranı az olan kişidir. Kazaya neden olan kişilerin güvencesi ise kasko sigortası olacaktır.

Araç değer kaybı, hasar gören aracın durumunu niteleyen bir kavramdır. Araç değer kaybı, çift taraflı trafik kazalarında hasar alarak onarım gören aracın ikinci el piyasa değerindeki düşüşü ifade eder. Kaza neticesinde maddi hasar geçiren araç, iyi şekilde tamir edilse dahi aracın 2. El piyasa değeri düşeceğinden araçta değer kaybı oluşacaktır.  Hazine müsteşarlığının yayınladığı Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk (Trafik) Sigortası Genel Şartlarında araçta oluşan değer kaybının nasıl hesaplanacağı, hangi hallerde değer kaybı talep edileceği hususu açıkça belirtilmiştir. Ancak bazı haller sigorta genel şartlarından ayrı değerlendirilmektedir. Örneğin; aracınızda önceden aynı noktadan kaza yaptıysanız sigorta genel şartlarındaki hesaplamaya göre ve sigorta genel şartlarındaki koşullara göre araç değer kaybı almanız mümkün değildir. Fakat aracınızın piyasa genel şartlarına göre değer kaybettiği herkesin bildiği bir gerçektir. Diğer yandan aracınızı satmış olduğunuzda değer kaybı alamayacağınız sigorta genel şartlarında açıkça belirtilmiştir. Acaba gerçekten öylemi?

Aracınızla karıştığınız her kaza aracınızın 2. El piyasa değeri düşürmektedir. UNUTMAYIN! KAZA SONRASI HER ARAÇ DEĞER KAYBEDER. Aracınızın karışmış olduğu kaza neticesinde oluşan değer kaybını almayı unutmayın. Bu hususta işinde uzman avukatlardan destek alın, daha fazla mağduriyet yaşamamak adına size yardımcı olacağını söyleyen kişi ve/veya kişilere itibar etmeyin.

Araç Değer Kaybı Nasıl Hesaplanır ?

• Üretim yılı
  • Hasar geçmişi ve niteliği
  • Kilometresi
  • Marka ve model bilgisi
  • Trafiğe çıkış tarihi
  • Hasarsız araç piyasa değeri bu faktörlerden bazılarıdır.

Araç Değer Kaybını Kimler Talep edebilir ?

– Kazanın yapıldığı tarihte, aracın ruhsat sahibi olmak,

– Kazada kusursuz ve/ veya karşı tarafa göre daha az kusurlu olan taraf ( uygulamada polis tutanaklarında ve diğer raporlarda ya % 100 kusursuz olunur ya da %50, %50 olarak kusur eşit oranda dağıtılır.) aracında oluşan değer kaybını, kusurlu bulunan karşı taraftan talep etme hakkına sahiptir.

Araç Değer Kaybı Davalarında Zaman Aşımı Süresi Ne Kadardır?

Araç değer kaybının tahsisi için dava açabileceğiniz süre 2 yıl ile sınırlıdır. Zaman aşım süresi için kazanın gerçekleştiği tarih baz alınır. Aracınızdaki değer kaybının tahsisi için 2 yıl içerisinde araç değer kaybı davası açmanız gerekir. Fakat bu süreyi kesen ve/ veya durduran istisnalar mevcuttur. bu hususta destek almak isteyen sigortalıların uzman avukatlardan yardım almalıdır.

Araç değer Kaybı Davaları Ne Kadar Sürer?

Olaylara göre farklılık göstermekte olup, ortalama 4 ay sürede neticelendirilmektedir. Diğer alanlardaki yargı işlemlerine nazaran daha kısa ve kesin sonuç alınmaktadır. Söz konusu süre tamamen bilgi ve beceri ile doğru orantılıdır. Bu nedenle bu tip davalarda işinde uzman avukatlardan yardım almadan hareket etmeyin. Aksine yapacağınız işlemler yargılama süresini uzatabileceği gibi, ayrıca mağduru mali külfet içerisine sokması muhtemeldir.

ARAÇ DEĞER KAYBI TALEPLERİNİZ İÇİN TIKLAYINIZ.

WhatsApp chat WhatsApp Hukuki Danışma