Araç Değer Kaybı Nasıl Alınır?

1-) Değer Kaybının Belirlenmesi

Aracınız hasar gördükten sonra uğradığı değer kaybı hasar uzmanlarımız tarafından yaklaşık olarak tespit edilip tarafınıza bilgi verilir.

Konusunda uzman avukatlarımız adına “aracın plakası ve değer kaybının tahsili ile sınırlı” olmak üzere vereceğiniz avukatlık vekaletnamesiyle birlikte işlemleriniz başlatılır. (Vekaletname Örneği)

Aracın değer kaybını ödemesi için sigorta şirketine vekaleten ihtar çekilerek, değer kaybını ödemesi istenir. Sigorta şirketi kısmi ödeme yapar ve/veya ödeme yapmaz ise süreç devam eder.

Sigorta şirketi tarafından kısmen ödenen ve/veya ödenmeyen alacağın tahsili için hukuki prosedür, vekaletname verdiğiniz uzman avukatlarımız tarafından başlatılır ve sonuçlandırılır.

Ücretsiz Araç Değer Kaybı Hukuksal Danışmanlık

Araç Değer Kaybı Nasıl Hesaplanır?

Araç Değer Kaybında KM Sınırı Var mı?

165.000 KM ve üzeri araçlarda sigorta genel şartlarına göre araç değer kaybı alınamamaktadır.

Araç Değer Kaybı Nasıl Karşılanır?

Kazada kusuru bulunmayan sürücünün araç değer kaybını karşılayacak taraf kazaya neden olan sürücü ve/veya hasara neden olan aracın sigortasıdır.

Araç değer kaybının tahsisi için dava açabileceğiniz süre 2 yıl ile sınırlıdır. Zaman aşım süresi için kazanın gerçekleştiği tarih baz alınır.

Araç Değer Kaybını Kasko Karşılar mı?

Araç değer kaybını kaskonun karşılayabilmesi için, sigortalının kasko poliçesinde değer kaybı klozunun mevcut olması gerekir.

WhatsApp chat WhatsApp Avukata Sor